vineri, 31 august 2007

Accesibilitatea aplicatiilor de Internet Banking

posturi despre acelasi subiect:
Cum alegi o solutie de Internet Banking?
Costurile serviciilor de Internet Banking
Securitatea serviciilor de Internet Banking din Romania

Voi incerca sa continui analiza serviciilor si aplicatiilor de Internet Banking aflate in oferta bancilor din Romania. Sper sa ma pot tine de cuvant, mai ales ca vacanta a trecut si lumea incepe incet incet sa revina in fata monitoarelor. Si sa isi plateasca facturile restante de peste vara. Cum traficul, indeosebi cel din Bucuresti, se anunta la fel de infernal ca si inainte de vacanta (nu am auzit sa se fi largit bulevardele sau sa se fi construit strazi mai multe si mai bune), nu-i asa ca ati da orice sa va lipsiti de inca un drum la banca?

Acum ca am finalizat introducerea, sa ne referim la cel de-al 3-lea criteriu al grilei noastre de evaluare: accesibilitatea aplicatiilor de internet banking.
Poate ca acesta este aspectul in legatura cu care acest tip de aplicatii au cel mai mult de suferit, mai ales ca in cazul Romaniei nici bancile si nici utilizatorii serviciilor bancare nu au ajuns la o maturitate deplina.

Am definit accesibilitatea ca fiind masura modului in care aplicatiile au interfete prietenoase (user friendly) si usor de utilizat.

Avand in vedere obiectul unei aplicatii de Internet Banking, si anume acela de a transmite catre banca anumite instructiuni de plata, care ar putea fi asadar caracteristicile definitorii si care sa il faca pe un utilizator sa o considere usor de utilizat:

- cit de usor se utilizeaza interfata aplicatiei si cit de rapid si usor de inteles este completarea unei instructiuni de plata (ordin de plata, ordin de constituire depozit, ordin de schimb valutar, etc);
- cit de intuitive sunt formularele ce trebuiesc completate in aplicatie si cat sunt de asemanatoare cu formularele utilizate la ghiseu;
- numarul de pasi pe care utilizatorul trebuie sa-i faca pina la finalizarea unei operatiuni: completarea ordinului, salvare, autorizare, transfer catre banca;
- existenta facilitatii de a autoriza/transfera mai multe plati odata (importanta indeosebi pentru companii);
- existenta mecanismelor de asistenta in cautarea si filtrarea (selectia) instructiunilor de plata salvate, autorizate si/sau transferate catre banca.

Asa cum v-am obisnuit, am acordat note de la 1 la 5 pentru fiecare din aceste criterii, am facut o medie ponderata, si iata ce-a iesit:
Avem asadar in ceea ce priveste accesibilitatea un pluton cistigator, cu note intre 3 si 4, alcatuit din Alpha Click (3.6), Home'Bank (3.3) si e-BCR (3.2).

Evalueaza acest articol: