joi, 6 septembrie 2007

Facilitatile oferite de aplicatiile de internet banking din Romania

posturi despre acelasi subiect:
Cum alegi o solutie de Internet Banking?
Costurile serviciilor de Internet Banking
Securitatea serviciilor de Internet Banking din Romania
Accesibilitatea aplicatiilor de Internet Banking

Dupa ce am aruncat o privire peste aplicatiile de internet banking in termeni de costuri, securitate si accesibilitate, in postul de fata voi incerca sa creionez o imagine legata de facilitatile pe care aceste aplicatii le ofera utilizatorului. Pentru a va aminti cum am definit acest criteriu, nu e tirziu sa revedeti introducerea in analiza din care face parte si acest post.

Am luat asadar la rand fiecare din aplicatiile analizate, si am inventariat modulele puse la dispozitia utilizatorilor:

1. Modulele de operatiuni
La acest capitol obiectivul este evaluarea numarului de operatiuni puse la dspozitia utilizatorilor dar si tipul acestor operatiuni. Legat de tipul operatiunilor, nu trebuie insa neglijata corelatia cu diversele tipuri de utilizatori (companii vs. utilizatori individuali) - pe care o vom numi adresabilitate.
Vom avea asadar citeva sub-criterii legate de modulele de operatiuni:

1.1.Diversitatea operatiunilor -- un indicator determinat pe baza numarului de operatiuni posibile cu o aplicatie data (va reamintesc ca ne referim aici la operatiuni bancare).

1.2.Adresabilitatea pentru utilizatri individuali -- unde am incercat sa evaluam cit de bine o aplicatie satisface nevoile utilizatorului individual (persoana fizica). Am trecut in revista aici:
- existenta si gradul de dezvoltare a modulului de plata a utilitatilor;
- optiuni avansate de management si planificare a platilor: standing orders, ordine de plata customizabile (payment order template), instructiuni de debitare directa a contului (direct debit);
- unelte de asistenta de tip 'wizzard' in completarea si transmiterea unei intructiuni catre banca;

1.2.Adresabilitatea pentru companii -- gradul de satisfacere a nevoilor unei companii in ceea ce priveste relatia cu banca: posibilitatea gestionarii unui grup de companii cu acelasi cont de internet banking, autorizare concomitenta a mai multor instructiuni de plata, optiuni de configurare a drepturilor pe mai multe nivele de acces etc.

2. Modulele de rapoarte
In acest capitol am evaluat complexitatea modulului de raportare: extrase de cont, situatia soldurilor, rapoarte privind tranzactiile cu cardul de debit si/sau de credit, alte facilitati de raportare existente.

2. Modulele de management a beneficiarilor
Aici am incercat sa surprindem flexibilitatea si credul de dezvoltare a modulului de administrare a beneficiarilor de plata.

Asa cum v-am obisnuit, pentru fiecare din aceste subcriterii am utilizat o scala de evaluare de la 1(minim) la 5 (maxim). Am facut apoi o medie ponderata si iata clasamentul obtinut:



Dincolo de evaluarea cantitativa, iata si cateva aprecieri de natura calitativa:
- Raiffeisen Online si Alpha Click - conduc detasat in ceea ce priveste numarul de plati de utilitati preconfigurate conform datelor de facturare a furnizorilor de utilitati: 34 si respecriv 40;
- inca un plus pentru Raiffeisen Online, deoarece este singurul serviciu de internet banking care ofera clientilor posibilitatea de transmitere a instructiunilor de debitare directa (direct debit);
- un mare minus pentru BRD-Net deoarece permite utilizatorilor sa efectueze plati numai catre o lista de beneficiari stabilita initial cu banca (prin depunerea acestei liste pe hirtie la banca) ; aceasta lista poate fi ulterior update-ata utilizand serviciul de phone-banking vocalis; nu exista asadar un meniu de management al beneficiarilor, iar libertatea utilizatorilor este mult ingradita.


Evalueaza acest articol:

0 Comments: